Rabu

5:56 PG


Pemilik Terima RM 1 Juta Hasil Jual Kambing Tertulis Kalimah Allah | Sebelum ini pemilik kambing bertuah ini telah bercadang untuk menjual kambingnya pada harga RM640,000. Usahanya berhasil dimana seorang hartawan telah menawarkan RM 1 Juta untuk kambing tersebut.


Kambing yang berusia dua tahun itu jelas tertulis kalimah Allah pada sebelah badannya dan pada sebelah lagi, tertera pula imej bulan sabit dan bintang.

Islam Bhati, 37, dari Rajasthan pemilik kambing tersebut berkata
“Ia kambing ajaib dan saya beruntung memilikinya. Kami menjaga kambing ini seperti anak kami dan ia adalah kambing yang terbaik dalam banyak-banyak kambing yang pernah saya miliki.


“Kami dengan senang boleh menjual haiwan ‘suci’ ini dengan RM640,000. apatah lagi dengan harga RM 1 juta... Dengan hasil jualan ini dapatlah membantu keluarga saya dalam banyak urusan dan separuh daripadanya saya akan sumbangkan kepada sebuah rumah anak yatim di sini sepertimana yang telah saya janjikan,” kata Islam yang memiliki perniagaan batu marmar miliki keluarganya. Menurutnya, kambing tersebut dibelinya disebuah pusat penternakan berdekatan kediamanya.


“Saya menyedari mengenai tertulisnya kalimah Allah di sebelah dan terdapat pula imej bintang dan bulan itu sebaik tiba di rumah. “Sejak membawanya pulang ke rumah, kami menjaganya dan memberinya makan kekacang, daun pokok segar dan buah-buahan kering. “Dagingnya sudah pasti enak,” kata lelaki itu sambil tersenyum. - sumber

0 ulasan:

Catat Ulasan