Khamis

2:45 PG



Video Rasukkan Jin Mangsa Kepanasan Ketika Solat | Jin merupakan salah satu diantara tiga makhluk ciptaan Allah iaitu jin, manusia dan malaikat. Menurut Al-Qur'an, mereka diciptakan dari bahan dasar yang berbeza, jin dari "api yang sangat panas" dan manusia dari tanah liat kering yang berasal dari lumpur hitam, sedangkan malaikat berasal dari cahaya.
Seperti manusia, jin juga ada berperangai baik ataupun jahat, atau suka menolong. Dalam Al Qur'an surah Al-Jin (Surah ke-72) ada menceritakan tentang jin. Maka kewujudan jin tidak perlu disangkal lagi.


Dalam video ini memaparkan detik-detik cemas seorang pemuda sedang melakukan solat berjemaah di masjid berhampiran meronta-ronta seperti kepanasan yang amat sangat. Kejadian ini berlaku apabila imam memulakan bacaan ayat Al-Quran. Menurut laporan, tubuh badan mangsa telah menjadi penempatan jin agak sekian lama. Tanpa disedari jin tersebut meronta kepanasan apabila ayat suci Al-Quran diperdengarkan.  Jom sama-sama kita saksikan video tersebut: