Rabu

8:56 PG


Pada zaman sekarang yang berteknologi moden ini, dengan percambahan laman rangkaian sosial telah menjadi sangat mudah untuk melihat perkara-perkara pelik berlaku di sekeliling kita, seperti bencana alam, peristiwa astronomi dan banyak lagi kejadian-kejadian aneh yang berlaku. SUBHANALAH
Sebenarnya kejadian-kejadian seumpama ini dari zaman dahulu lagi telah berlaku. Entry Pertama ini Digital Dakwah ingin mengajak pembaca-pembaca yang budiman kembali kezaman dahulu tentang kejadian - kejadian aneh yang tuhan tunjukan kepada umatnya.

Gadis Unta
Ella Harper (1870-1921)
Gadis Unta Mengalami penyakit tulang sejak lahir yang dikenali sebgai lutut Recurvatum, ini kerana lututnya membengkok arah bertentangan. dengan keadan yang sebegitu gadis ini telah berkerja di sebuah sarkas untuk menjadi tontonan umum.

Wanita Berkaki Gajah
Fannie Mills  (1860 - 1899) 
Keadan kakinya yang besar membuatkan dirinya terkenal. Kejadia ini berlaku selepas gadis ini menjalani pembedahan kakinya supaya menjadi cantik, Setelah pembedahan berlaku kuman-kuman telah menjakiti kakinya dan kakinya mula membesar dari hari ke hari sehingga dia menderita keskitan lalu meninggal akibat kakinya.

Lelaki Berkepala Besar
Morris Ruji 1903
Lelai ini di gelar Malaikat Perancis oleh negara tersebut. Penyakit ini dikenali sebagai ACROMEGALY membawa kepada peningkatan saiz tulang muka.

Pemuda Berkaki Tiga
Frank Intini
Frank telah dilahirkan pada tahun 1881 di bandar Itali Sicily, tetapi berhijrah ke Amerika Syarikat apabila keluarganya memasuki sarkas sana kerana pertumbuhan lelaki ketiga, tubuhnya antara kakinya akibat daripada penyerapan badan semasa pertumbuhan dalam rahim badan janin kembar ibunya.

Jean Libera 
Jean Libera (1884 - 1936)
Beliau dilahirkan dengan keadan kembarnya melekat tetapi tidak sempurna, yang ada hanya tangan, dada dan kaki sahaja. Lelaki ini sudah berkahwin dan mempunyai empat orang anak.

Semoga dengan enteri yang pertama ini dapat nmembawa kita untuk berfikir tentang kebesaran Allah yang menciptakan makhluk didunia.  - Digital Dakwah

Catatan Terbaru
Previous
This is the last post.

0 ulasan:

Catat Ulasan